donderdag 6 mei 2010

Dag 5 Stump pass beachstate park












Vandaag zijn we naar een van onze favoriete stranden geweest. Vlakbij onze villa, 15 minuten rijden ligt het Stump pass beach state park. Om er te komen rij je een stuk door Englewood en dat is echt retro Florida. Veel houten huisjes met veranda's in vakantiestijl, veel surfboards in de tuin en bootjes voor de deur en restaurantjes waar de kerstverlichting je naar binnen moet lokken. Maar als je even door rijdt kom je op een klein parkeerterrein waar je de auto vlak achter een duin parkeert en via een houten boardwalk zo het strand oploopt. In de villa die wij huren zijn allerlei strandspullen te vinden in de garage, surfboards, ballen, emmers, netjes, strandstoelen en een mega koelbox. Bepakt en bezakt togen we richting  strand. Het water was weer heerlijk warm en het strand oneindig wit. Vreemd idee dat de olievlek hier op de loer ligt. Het is hier zo prachtig! Als je via een boardwalk naar de baaikant loopt kom je op een stil plekje waar je de mooiste dingen uit het water kan halen. Tim en Tess gingen snorkelen terwijl Rick en Jasmijn schelpen zochten. Tim vond een levende zee-egel, een krab en een grote schelp met inhoud. Tess probeerde de visjes die ze zag te vangen maar dat bleek een onmogelijke taak. Na een tijdje besloot ik om ook het water in te gaan. In deze wateren vindt de Manatee het heerlijk uirusten, dus dat leek me wel een uitdaging om die op te zoeken. Tot ik na 10 minuten lekker dobberen zag dat een vrouw vlakbij mij  met nog meer mensen zo naar het water aan  het wijzen was. Ik was er van overtuigd dat ze iets moois gezien hadden......misschien wel een manatee, dus ik er heen. Toen bleek dat ze een haai had gezien. Een hamerhaai. Ok dan maar via het strand terug, kids waren gelukkig niet in gevaar.....toch wel een gek idee. Volgens de vrouw was het een hamerhaai. De eerste die ze zag dit jaar. Vorig jaar had ze er in deze baai ook 1 gezien.  Tim riep nog een paar keer dat ie een manatee zag maar de grapjas bedoelde mij.
's avonds nog even naar de Dasota squaremall. Tess wou mooie jurkjes en Tim wou een Candyskull koptelefoon en boxen voor zijn laptop. Op de terugweg nog even langs de Wallmart en aldaar een paar geweldige dingen gescoord voor het tropische feest thema van zus Tanja. Tan ik heb 50 hawai rietjes, 50 hawai prikkers, servetten, brodjes, tafelkleden, tafelminipalmbomen 3 stuks en een hawaiaanse tafelversiering met bloemen en riet. Helemaal leuk. En Jasmijn is zoals je ziet helemaal blij met haar kitscherige Dora verkleedjurk.

2 opmerkingen:

  1. Leuke tip! Lekker dichtbij ook! Dankzij jullie zitten we hier nu want we waren aangestoken door die leuke verhalen en mooie foto's. Gisteren hebben een dagje relaxed bij het zwembad doorgebracht en vandaag gaan de heren golfen. Maar morgen gaan we zeker een strandje opzoeken. Wij zitten trouwens op pine valley place, ik durf niet te zeggen of dit bij jullie om de hoek zit. Ik ga de kaart van Rotonda maar eens bestuderen. Have fun today!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Petra,
    Wat ziet het er prachtig uit! Ik had het park ook al op mijn lijstje staan om te bezoeken maar nu weet ik het zeker. Hopelijk breidt de olievlek zich niet nog meer uit want het is verschrikkelijk om te zien wat voor een schade het zou kunnen aanrichten..
    Over een maandje zitten wij ook in Rotonda en we kijken er vreselijk naar uit. Nu genieten we met jullie mee en het mooie weer want hier is het v e r s c h r i k k e l i j k (koud en regen..) Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen