zondag 16 mei 2010

Vast in New York

Terwijl we gister nog een laatste duik in het zwembad namen, rinkelde opeens de telefoon. Het was Marion de eigenaresse van het huis. Ze vertelde ons dat er weer problemen waren met een aswolk en dat de meeste vliegvelden in Engeland gesloten waren. Indien schiphol ook gesloten zou worden, dan konden we wat haar betreft in de villa blijven. Super service natuurlijk , wij houden van Marion.
Ik dook natuurlijk achter de laptop en zag dat ik onze vlucht gewoon kon inchecken en heb dat dus gedaan.
We zijn toen gaan pakken en opruimen. alles verliep voorspoedig en we zaten de volgende morgen rond 7 uur in de auto op weg naar Tampa. Daar vandaan vlogen we in een paar uur naar New York. Daar zag ik na twee uur dat onze vlucht naar Londen een vertraging had van twee uur. Ik liep naar de Delta desk want nu zouden we onze vlucht van Londen naar Amsterdam missen. Nu zijn we overgeboekt naar Parijs....morgenavond en daarna door naar A'dam. Rechtsreeks naar A'dam was geen optie...geen plaatsen beschikbaar en we zijn ook nog met 5! Wat een toestand. Ben blij met deze optie want eerst opperde ze om woensdag terug te vliegen.....kost ons dan twee hotelovernachtingen want we krijgen geen etra vergoeding omdat het door de aswolk is en daar gelden andere regels voor.


We hebben een hotel genomen in Queens, comfort Inn suites. Ik hou me aanbevolen voor tips voor morgen. Vrijheidsbeeld? Ground zero?
We moeten dus wel rond 5 uur 'smiddags op JFK airport zijn.
Groetjes van ons, we maken er maar een leuk dagje NY van. Tess heeft haar I love NY shirt al gekocht!
Nu ik dit schrijf is het bij ons zes uur eerder dus wij gaan eten en ons bed in! Trusten!





7 opmerkingen:

  1. Nou dan maar even rond kijken in New York, hopelijk weten jullie snel waar je aan toe bent, want dat vind ik vaak het meest vervelende van dit soort situaties..

    Nou we lezen de update wel weer op jullie blog.
    En wel vliegen..... nou dan een goede vlucht/reis naar huis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte daar, en gewoon van New York genieten !

    Extra overnachtingen krijg je denk ik wel terug via je reisverzekering ? Ik zou gewoon ALLE bonnen goed bewaren; hebben wij vorig jaar gehad met extra dag in Philadelphia, uiteindelijk is alles, inclusief taxi's en eten, door verzekering vergoed, niet door de vliegmaatschappij.

    En ik heb je al wat tips via PB op Floridaforum meegegeven, misschien kan je er iets mee !

    HAVE FUN !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Robin was the first online this morning checking on the flights
    with a rather sad face he said oh dear Petra is not having a good day.

    He then added maybe they are enjoying the situation they seemed that sort of family that would make the most of it

    I could not resist checking your blog to find out how you got on

    Dan is a little jealous as she wants to go to New York


    Enjoy New York love to all the family

    Best wishes from Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps........... Ach zo maak je weer wat mee toch?
    Fijne dag in the big apple gewenst.

    Groet Michael.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon lekker even rondkijken op Times Square en misschien Top of the Rock doen (boven op het Rockefeller)???? Geniet er maar van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge weer die aswolk. Gelukkig zijn er slechtere plekken dan New York om vast te zitten!! Als Mattrob al tips heeft gegeven, dan kan ik alleen maar zeggen dat dat goede tips zijn. (heeft mij veel geholpen in januari).
    En ik zou zeker alle bonnetjes bewaren, zeker de hotelovernachtingen want die kun je declareren bij je reisverzekering.
    Nou dan toch maar veel plezier in NY, zo onverwacht en hopelijk toch ook weer een goede terugreis.

    Bedankt nog voor je tips over Rotonda. Wij hebben er genoten en de mannen hebben er heerlijk gegolft. Hebben nog even gekeken naar Nederlanders met een biertje bij het zwembad. Maar zagen niemand, dus moeten jullie helaas hebben gemist.
    Zo te lezen hebben jullie ook een heerlijke week in Orlando nog achter de rug, met o.a. zwemmen met dolfijnen (leuk he?)

    Maak er wat van, en gewoon genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo family, iK HEB GENOTEN VAN DE REISVERHALEN EN HET BELANGRIJKSTE DAT JULLIE TOCH MAAR WEER gezond en gezelig thuis zijn,kan men weer op terugkijken.Wat heben de kinderen gwnoten, was wel te zien. Nou groetjes liefs 't Ali

    BeantwoordenVerwijderen