woensdag 12 mei 2010

Dag 9 Universal: Islands of adventure

Vandaag vroeg op om een bezoek te brengen aan Universal's Islands of adventure. Het is toch twee en een half uur rijden maar dat vinden Tim en Tess geen probleem, hebben ze tenminste tijd om met elkaar de rollercoasters te bespreken. Zo hoor ik termen als "The Hulk", "Spiderman" en "Jurassic Parc". Er bestaat geen twijfel over Timm kent het park nu al op zijn duimpje en we bombarderen hem tot tourguide Tim.
Jasmijn volgt in het feestgedruis maar weet nog niet wat haar te wachten staat.  bij de kassa besluiten we een mealdeal te nemen. Voor 19,95 per volwassene en voor 9,95 per kind kun je de hele dag in het park eten. Voor het drinken kopen we later in een restaurant een speciale beker die je de hele dag gratis mag bijvulen. die kost 8 dollar. Nou dat haal je er wel uit want de temperaturen stijgen hier weer tot 30 graden en drinken is belangrijk.










Tijd voor de eerste rollercoaster op ons pad: de Hulk. Ook Tess gaat daar dapper in, ze heeft zichzelf een belofte gedaan : alle coasters waar Tim in gaat, durf ik ook. Die eensgezindheid was ik nog niet eerder tegen gekomen deze vakantie.
Na de Hulk, en wat foto's met superhelden maar even naar het Jurassic parc gedeelte. Wellicht dat daar ook iets voor Jasmijn te doen is. We eten daar wat en duiken de kelder in op zoek naar dino's. We hebben geluk want er komt net een dino ei uit (ieder kwartier). Jasmijn staat vooraan en mist geen tel van het gebeuren dat echt levensecht is.  Je kunt ook zelf eieren scannen en zien wat voor dinobaby-embryo (mooi scrabble woord) er in zit.


Daarna Jurassic park river adventure. Echt super! Rick bleef bij Jasmijn met een lekker ijsje en meost er daarna ook aan geloven. Aan het eind stap je kletsnat uit maar dat is met dit weer wel een heerlijke verkoeling. Tess, Jasmijn en ik besloten nog om een vluchtje te maken over camp Jurassic. Dat was niet zo'n geweldig succes.
 Kwamen alle kinderen van 4 en ouder er lachend uit, Jasmijn d'r basis voor hoogtevrees was gelegd. Ik voelde me schuldig dat ik mijn kind hieraan had blootgesteld en besloot te vertrekken naar het kindergedeelte ; Seuss landings.

Rechtsonder zie je Jasmijn

Hier loopt Jasmijn het waterparkje in.

Vroeger was ik gek op de boeken van dr. Seuss en ik keek mijn  ogen uit. Wat een prachtig park in een park was dit!
Rick, en T&T deden nog wat rollercoasters en daarna spraken we af om wat te eten. Pasta, pizza, turkey sandwich, ham en cheeseburgers en salade kon je kiezen. Geen probleem dus om een keuze te maken. Er was voor ieder wel iets te vinden.

Om half 6 richting uitgang waar ook ik de Spiderman deed, deze attractie heeft een award gekregen vertelde onze tourguide Tim.   Tja dat begrijp ik, hij is spectaculair, zoals geen ander. Soort 3-d film maar ook een ride en waanzinnige effecten van vuur, ijs, water en wind.

T & T besluiten nog een airbrush tattoo te nemen en daarna gaan we richting Jaws 117 waar onze auto staat geparkeerd. We nemen een hotelletje en beslissen dat we morgen nog even The Florida Mall bezoeken. De kinderen vinden het prima. Wat ze niet weten is dat we morgen als grote verrassing naar Discovery Cove gaan om Tess d'r wens in vervulling te laten gaan: zwemmen met dolfijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten